
Έχουν πλακώσει ζέστες, ντάλα καλοκαίρι 20 Αυγούστου με την ώρα να πηγαίνει για 12 τη νύχτα…και είναι και Σαββατόβραδο. Η γυναίκα είναι στη δουλειά κι εγώ μπορώ άνετα να τσατάρω στο μπλογκ…αλήθεια, τι μας κρατάει εδώ Σαββατόβραδο καλοκαιριού;
Απάντηση: ΜΙΑ είναι η αρρώστια, ο ΘΡΥΛΟΣ!
Αρρώστια ναι. Δεκτό και κατανοητό, όμως κι οι αρρώστιες έχουν και κάποια όρια…ακόμα και στις ανίατες αν δεν γιατρεύεσαι, πεθαίνεις.
Παρακολουθώ λοιπόν τις συζητήσεις μας, συμμετέχω και προβληματίζομαι.
Με προβληματίζει που ο καθένας μας δεν μπορεί να καταλάβει το που βρισκόμαστε είτε ως χώρα είτε ως πρωτάθλημα στον παγκόσμιο χάρτη: είμαστε στο πουθενά.
Με προβληματίζει που δεν καταλαβαίνουμε τα οικονομικά δεδομένα της εποχής: οκ μπορεί να μην έχω ή να μου βγαίνει τσίμα-τσίμα το πετρέλαιο για το χειμώνα όμως απαιτώ «ο Βαγγέλας να σκάσει 5-6 μύρια για να φέρει το παικτρόνι που γουστάρω!».
Με προβληματίζετε γενικά και προβληματίζομαι και με τον εαυτό μου (άλλη ιστορία αυτή).
Η ομάδα είναι αλήθεια πως προβληματίζει και με τις εμφανίσεις της και ως οργάνωση, ως ΠΑΕ.
Για όλα όμως πάντα υπάρχει μια εξήγηση. Αυτήν προσπαθώ να βρω:
- Όταν αγόρασε πέρσι ο Μαρινάκης, αγόρασε και χρέος.
- Ο ΠΟΑ αποκλείστηκε απ’ το ΤΣΟΥ-ΛΟΥ και πήραμε το μερίδιό του.
- Περάσαμε απευθείας στους ομίλους του ΤΣΟΥ-ΛΟΥ και πήραμε χρήμα.
- Πρόσφατα ακούστηκε πως το ταμείο της ΠΑΕ είναι μείον (λέγεται γύρω στα 8 μύρια, όρκο δεν παίρνω)…ακόμα και μετά τα παραπάνω…
- Όταν μιλάμε για εφορία εννοούμε πως όταν κοστίζει π.χ. 2-3 μύρια ένας παίκτης, τότε συνολικά πρέπει να δώσεις κάπου στα διπλάσια λόγω εφορίας. Με το ποσό να ανεβαίνει όσο ανεβαίνουν τα λεφτά…φανταστείτε να πάρεις παίκτη που κοστίζει 4 ή 5 πόσα πρέπει να σκάσεις…
- Όταν οι άμεσοι ανταγωνιστές σου στο πρωτάθλημα (βλ. ΑΕΞΑΡΑ-ΠΟΑ) κάνουν πρωτοσέλιδα κάποιους «Αγνωστόπουλους» και πανηγυρίζουν, θα πρέπει να καταλαβαίνεις από μόνος σου πως εσύ μάλλον δεν μπορείς να πας για τον…Κακά. Το κοινό ποδοσφαιρικό σύμπαν αλληλοεπηρεάζει μεταξύ τους τους πλανήτες-ομάδες που υπάρχουν μέσα του…κι αυτό είναι νόμος της φυσικής, όχι δικός μου.
- «Αν δεν ήθελε να τα σκάσει να μας το ‘λεγε ή να μην αγόραζε! Λεφτά έχει»…Απάντηση: Ο Βαγγέλας μπορεί να έχει λεφτά, όμως στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ…που υπενθυμίζω είναι μείον. Προσωπικά προτιμώ μια-δυο χρονιές λιτότητας (ή και παραπάνω) απ’ το να σκάω μύρια για «Σισέδες» και μετά από ένα-δυο χρόνια να ψάχνω για διακανονισμούς και Προέδρους. Να ψάχνομαι για την ίδια μου την υπόσταση ως ομάδα (βλ. ΠΟΑ). Πιστεύω κι όσοι έζησαν τα Πέτρινα Χρόνια θα συμφωνήσουν μαζί μου.
- «Μα βγήκε κι έλεγε για πορείες και κουραφέξαλα, ας έλεγε απ’ την αρχή ότι πάμε σε χαμηλό μπάτζετ!»…Απάντηση: καλοί μου άρρωστοι (βλ. Βέγγο) για να καταλάβω, αν έβγαινε κι έλεγε: «Τα πράγματα είναι δύσκολα, θα πάμε σε οικονομικές λύσεις κι ότι καλύτερο στην Ευρώπη με στόχο την πρόκριση στο Γιουρόπα…»…εσείς θα λέγατε «Οκ ρε! Έχει δίκιο!»…(χααχαχχαχα=γέλωτας)…και πάλι ασφαλώς το βρισίδι θα πήγαινε σύννεφο! Δεν χρειάζεται ρε Γαύροι να χαλιέστε για τα προφανή. Με λίγη λογική καταλαβαίνεις πως όταν διαπραγματεύεσαι κάποιον Σάντσεζ επί 8 μήνες μόνο και μόνο για να γλιτώσεις 500 χιλιάρικα, ε, τότε σημαίνει πως πας να βγάλεις απ’ τη μύγα ξύγγι. Σημαίνει πως υπάρχουν στενέματα στην τσέπη σου και όρια…όρια μικρά.
Για να μην κουράζω πιστεύω καταλάβατε το σκεπτικό μου, το οποίο βγαίνει βιώνοντας αυτά που γράφονται και ζώντας τα καθημερινά νέα της ομάδας. Ένα σκεπτικό με το οποίο τσαντίζομαι κι εγώ, αλλά στην τελική συμφωνώ μιας και για μένα: καλύτερα να πορευτούμε έτσι για λίγα χρόνια και να βγούμε υγιείς οικονομικά μέσα απ’ το τούνελ, παρά να σκάνε μπαμ και μπουμ τώρα και σε λίγα χρόνια να ψάχνουμε διακανονισμούς. Η οικονομική υγεία μιας ΠΑΕ είναι σήμερα το «Α» και το «Ω» για το παρόν και το μέλλον της. Κι αυτό είναι κάτι πολύ σοβαρό.
Απ’ την άλλη βεβαίως εκεί στην ΠΑΕ μάλλον ακολουθούν το προαιώνιο Ελληνικό δόγμα «Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν»! Μπορεί στο μυαλουδάκι μου να δικαιολογούνται ορισμένα πράγματα, όπως αυτά που έγραψα παραπάνω, όμως δεν μπορώ να κατανοήσω με τίποτα κάποια άλλα:
- Ομάδα χώρας σε κρίση κι εσύ πας και παίρνεις Μαθίες, Ντάρκους κτλ. Μα καλά πόσους σκάουτερ-τεχνικούς διευθυντές αντέχεις να πληρώνεις και τι στ’ αλήθεια κάνουν όλοι αυτοί; Πες μου ποιά λαυράκια σου έφεραν, να σου πω τι σόι ομάδα είσαι. Αλήθεια ο Μαθία ποιόν παίκτη-ευκαιρία σου έφερε; Αλήθεια χρειαζόσουν τον Ντάρκο για να αγοράσεις κάποιον Φέισα ή τον Κάται ή τον Γκρμπιτς; Kι έστω ότι ο Ντάρκο σου έφερε και κάποιους (με το αζημείωτο αν ισχύει η τιμή του Φέισα), οι άλλοι τί ρόλο βαράνε;
- Αγοράζεις μια χρεωμένη ομάδα, ξέρεις πως έρχονται δύσκολες χρονιές (οικονομικά) και εσύ τι κάνεις; Να σας πω τι κάνεις (ή μάλλον τι έκαναν τα τσακάλια εκεί στην ΠΑΕ):
- Φτιάχνεις ένα ευέλικτο ρόστερ 40 παικτών…για να έχεις παίκτη σε περίπτωση που σου τραυματιστούν οι υπόλοιποι 39 (χα).
- Αγοράζεις αποκλειστικά από συγκεκριμένο μάνατζερ…μάλλον για καλές εκπτώσεις (χαχα).
- Βλέπεις στην πρώτη σου χρονιά στην ΠΑΕ τις αδυναμίες της ομάδας και ξοδεύεις πρώτα και κύρια για παίκτες που παίζουν… σε άλλη θέση (χαχαχα).
- Συγκεντρώνεις τα μεγάλα κεφάλια της ΠΑΕ και εκπονείτε σχέδιο και προγραμματισμό για τον επόμενο χρόνο. Αυτό φαίνεται άλλωστε απ’ το γεγονός ότι πλησιάζει τέλος Αυγούστου και για τη μοναδική ίσως θέση (ή την κυριότερη αν θέλετε) που πονάει η ομάδα (βλ. Κόφτης) …ακόμα παίκτη δεν έχεις βρεί! (χαχαχαχα…επ’ άπειρον).
Και σ’ αυτήν την περίπτωση πιστεύω πάλι καταλάβατε το σκεπτικό μου, για να μην κουράζω επί 2. Οι κύριοι στην ΠΑΕ γνώριζαν τις οικονομικές δυσκολίες κι αντί να κάτσουν να στρωθούν σε έναν κάποιον προγραμματισμό που θα απέφερε οικονομικές λύσεις παικτών-ευκαιριών και έχοντας όλο τον χρόνο μπροστά τους, εδώ και μήνες μας αποδεικνύουν ότι το σχέδιο της ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ είναι μικρογραφία της γενικότερης εικόνας του Ελληνικού Ποδοσφαίρου…δηλαδή είναι «Για τον (Μ)πέο»!
Τελειώνοντας, επειδή θέλω να καταθέσω τη γνώμη μου και σχετικά με ένα τελευταίο ζήτημα, θα γράψω κάτι περί Βαλβέρδε:
Στο δικό μου σκεπτικό ο Πρόεδρος έχει το μαχαίρι και το πεπόνι. Μπορεί ο προπονητής να έχει χρισθεί αφεντικό από πέρσι, αλλά διάολε δεν μπορώ να πιστέψω πως ο Ερνέστο που αφελληνίζει την ομάδα (δεν στέκομαι στο καλώς ή κακώς) έχει ξετρελλαθεί με τον Τζιόλη ή ότι ζήτησε τον Δασκαλάκη…
Δεν μπορώ να πιστέψω πως ο Πρόεδρος συμφωνεί με την επιλογή Ορμπάιθ, μετά και το κάζο του Ουρτάδο, αν δεν τον βολεύει αυτή η επιλογή οικονομικά…
Δεν μπορώ να πιστέψω πως ο Πρόεδρος θέλει να φέρει τον…Λάμπαρντ, αλλά ο Ερνέστο ζητάει επιτακτικά τον Σάντσεζ…
Δεν πορώ να πιστέψω στην τελική πως ο Πρόεδρος και ο προπονητής είναι τόσο «μαλάκες» ώστε να μην βλέπουν που πονάει η ομάδα. Τι στο καλό! Όλοι εμείς το βλέπουμε κι εκείνοι όχι;
Γενικά, είναι πολλά αυτά που δεν μπορώ να πιστέψω…και γι' αυτά δεν έχω ακόμα απαντήσεις...
Αδέρφια Γαύροι, αυτή τη στιγμή που γράφω έχουμε μείνει να ζητάμε ακόμα κόφτη και δεν ξέρω που θα καταλήξουμε. Ας έρθει όποιος είναι να έρθει ελπίζοντας πως ο Βαλβέρδε θα φτιάξει ένα καλό σύνολο. Πάνω απ’ όλα όμως, επειδή καμμιά ομάδα δεν χτίστηκε σ’ ένα καλοκαίρι ή σε μια προετοιμασία, θα πρέπει να κάνουμε υπομονή (ά ρε Γιαννάκη…) γιατί για να δέσει μια ομάδα θέλει αρκετό χρόνο…ειδικά τώρα, που ξημερώνει 21/08 κι εμείς ακόμα κόφτη δεν έχουμε…
Υ.Γ.: Συνεχίστε να πορεύεστε με τις φυλλάδες «υπό μάλης» (a.k.a. στη μασχάλη)…θα βελάζετε επ’ άπειρον…άλλωστε αν δεν έρθει ο πάμφθηνος Όλιτς ή η ευκαιρία-κοψοχρονιά εκπτώσεων Γκάγκο…ε, δεν μπορεί κάτι απ’ τα δύο συμβαίνει: ή ο Πρόεδρος είναι φραγκοφονιάς ή ο Ερνέστο κομπλεξικός!
** ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΣΤΗ ΣΤΗΛΗ "ΑΠΟΨΕΙΣ" ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ KAI ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΟ BLOG

