Εκτός από τα προσπεράσματα η πιο έντονη φάση του γκραν πρι Ουγγαρίας ήταν σίγουρα η φωτιά στη Lotus – Renault του Νικ Χάιντφιλντ.
Ήταν πολύ τρομακτική η εικόνα του ταραγμένου Χάιντφιλντ να εγκαταλείπει ένα φλεγόμενο μονοθέσιο και έπαιξε σχεδόν σε όλα τα δελτία ειδήσεων. Όμως τι έφταιξε και η R31 τυλίχτηκε στις φλόγες ;
Το φως της δημοσιότητας είδαν δύο θεωρίες. Tην πρώτη έδωσε στο site του περιοδικού «Motor» ο αρχιμηχανικός Αλέν Περμανέ, που είπε:
«Η καθυστέρηση των μηχανικών κατά τη διάρκεια του pit stop προκάλεσε τη φωτιά στο μονοθέσιο του Νικ Χέιντφιλντ. Η αργοπορία τους προήλθε όταν ένα μπουλόνι δεν «βίδωνε» στον τροχό και η καθυστέρηση προκάλεσε την υπερθέρμανση».
Η άλλη θεωρία προέρχεται από τον Έρικ Μπουλιέ και δείχνει ως φταίχτη τον Γερμανό οδηγό. Το… αφεντικό της Renault δήλωσε μετά τον αγώνα, πως :
«Το αυτοκίνητο δεν είναι σχεδιασμένο να δουλεύει με τον κινητήρα στο κόκκινο όσο είναι στο pit box και ο οδηγός μας κράταγε τις στροφές ψηλά χωρίς να χρειάζεται».
Όσο για την έκρηξη, η οποία έγινε μετά αυτή σύμφωνα με την ομάδα, προκλήθηκε, όταν ήρθαν σε επαφή ο αφρός από τους πυροσβεστήρες και ένα κάνιστρο με καυτά αέρια.
Με χιούμορ αντιμετώπισε την κατάσταση ο Χάιντφιλντ δηλώνοντας στο site της εφημερίδας Bild:
«Δεν έχω αντιμετωπίσει κάτι σαν αυτό ξανά και φοβήθηκα. Στην Βαρκελώνη το μονοθέσιο έπιασε φωτιά αλλά δεν ένιωσα τόσο έντονα τη θερμότητα όπως στην Ουγγαρία. Ευτυχώς δεν έπαθα κάτι. H φόρμα μου ήταν... μαύρη από πριν».