Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ CHAMPIONS LEAGUE... ΕΥΝΟΟΥΝ ΤΟΝ ΘΡΥΛΟ! (PHOTOS)


Σε δημοσίευμά του το "Goal" παρουσιάζει τα νέα δεδομένα του Τσάμπιονς Λιγκ, με την αύξηση 30% στα μπόνους από την UEFA, που βγάζει ευνοημένο τον Ολυμπιακό, ενώ χάνει ο Παναθηναϊκός...

Αναλυτικά:

Μπορεί η οικονομική κρίση να πλήττει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά αυτό φαίνεται ότι δεν ακουμπάει τα έσοδα και τον συνολικό τζίρο του Τσάμπιονς Λιγκ. Η νέα τριετία της διοργάνωσης ξεκινάει -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακά με προσδοκώμενο τζίρο στο 1,34 δισ. ευρώ και ακόμα πιο εντυπωσιακή αύξηση στα διανεμόμενα ποσά στις ομάδες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρώτη τριετία της διοργάνωσης με το νέο σύστημα διεξαγωγής έμπνευσης... Πλατινί τα χρήματα που μοιράστηκαν στις ομάδες ήταν κατά μέσο όρο 750 εκατ. ευρώ ετησίως και η νέα τριετία ξεκινάει με πρόβλεψη διανομής εσόδων της τάξης των 910 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 500 αφορούν τα εγγυημένα μπόνους και τα 410 το market pool της νέας διοργάνωσης.

Στο γράφημα που δημοσιεύουμε μπορείτε να δείτε την ετήσια αύξηση των χρημάτων που έχει μοιράσει το Τσάμπιονς Λιγκ στις ομάδες από την πρώτη σεζόν της σύστασης της διοργάνωσης.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά η UEFA στο financial memorandum της νέας διοργάνωσης επιφυλάσσεται για διανομή παραπάνω εσόδων (που θα προκύψουν από νέες συμφωνίες με εταιρείες), ενώ από μέρος των εσόδων του Τσάμπιονς Λιγκ χρηματοδοτεί και το Γιουρόπα Λιγκ, με αποτέλεσμα τα 150 εκατ. ευρώ που μοιράστηκαν πέρυσι οι ομάδες της διοργάνωσης να εκτοξεύονται στα 210 εκατ.
Τα εγγυημένα έσοδα από το Τσάμπιονς Λιγκ
Τα εγγυημένα έσοδα από το Τσάμπιονς Λιγκ

Ποιες είναι τώρα οι... άμεσες συνέπειες για τον πρωταθλητή Ελλάδας Ολυμπιακό, που έχει εξασφαλισμένη συμμετοχή στους ομίλους και που στην περσινή του συμμετοχή εισέπραξε από το Τσάμπιονς Λιγκ περί τα 24,5 εκατ. ευρώ;

Πολύ απλά τα 9,6 εκατ. ευρώ που εισέπραξε πέρυσι για την παρουσία του στον όμιλο (εκτός του μεριδίου του στο market pool) με τα μπόνους που θα ισχύσουν από εφέτος για τη νέα τριετία θα ήταν 11,6 εκατ., δηλαδή δύο εκατ. ευρώ περισσότερα.

Και αυτό γιατί η συμμετοχή στον όμιλο αποφέρει πλέον 8,6 εκατ. ευρώ εγγυημένα από 7,2 που ήταν την προηγούμενη τριετία, ενώ η νίκη αποφέρει 1 εκατ. ευρώ αντί για 800.000 και η ισοπαλία 500.000 ευρώ από 400.000.
Η πορεία των εσόδων από το 1992 μέχρι το 2013
Η πορεία των εσόδων από το 1992 μέχρι το 2013

Ο Ολυμπιακός όμως είναι ευνοημένος και σε κάτι ακόμα. Μέχρι πέρυσι αν μία χώρα μετείχε με δύο ομάδες στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ, τότε το market pool (δηλαδή το μερίδιο από τα τηλεοπτικά δικαιώματα με βάση την αγορά της κάθε χώρας) μοιραζόταν σε ποσοστό 55%-45% υπέρ του πρωταθλητή.

Αν με άλλα λόγια ο Παναθηναϊκός περάσει τη Μάλαγα, τότε με τα περσινά δεδομένα θα εισέπραττε το 45% των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Για τη νέα τριετία αυτό ισχύει για τις χώρες που βρίσκονται στις θέσεις 4-6 και 13-15 στη βαθμολογία της UEFA, αλλά για τις χώρες που βρίσκονται από την 7η έως τη 12η θέση (όπως δηλαδή η 10η Ελλάδα) το ποσοστό διανομής μετατρέπεται σε 65%-35% υπέρ του πρωταθλητή, κάτι που μειώνει την απώλεια εσόδων του Ολυμπιακού, αν ο Παναθηναϊκός κάνει αύριο την υπέρβαση στην Ισπανία και την ολοκληρώσει την ερχόμενη εβδομάδα στο ΟΑΚΑ απέναντι στη Μάλαγα.

Ποιο είναι το κακό νέο για τον Ολυμπιακό; Το ελληνικό market pool της νέας τριετίας θα εξαρτηθεί από το τι τελικά θα γίνει με την επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας ΕΡΤ - ΤΕΑΜ που έχει εξαγγείλει η νέα διοίκηση της κρατικής τηλεόρασης μετά την εισαγγελική έρευνα αναφορικά με το ποσό της συμφωνίας.

Για τον Ολυμπιακό τα 14.844.000 ευρώ που εισέπραξε πέρυσι ως market pool από την UEFA θα απειληθούν σοβαρά αν δεν ισχύσει τελικά αυτή η συμφωνία ή αν το ποσό μειωθεί σημαντικά. Το market pool σχετίζεται άμεσα με την αξία του τηλεοπτικού συμβολαίου της κάθε αγοράς και ως προς την Ελλάδα είναι ήδη μειωμένο σε σχέση με την προηγούμενη τριετία.


Κατηγορία: ,

Για τους συντάκτες:

Και Τα Μυαλά Μας Κόκκινα Βαμμένα...
Ακολουθήστε μας μέσω Facebook , Twitter , Youtube, olympiacos-blog-tube και RSS

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ BLOG

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ BLOG ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ EIΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ Μ.Μ.Ε. ΠΟΥ AΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΘΡΥΛΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΟΜΟΪΔΕΑΤΩΝ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΟΥΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ & ΔΕΝ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΜΕ ΣΕ ΚΕΡΔΟΣ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ BLOG

free counters
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και RSS του Blog :