Σε δεύτερο σπίτι του έχει μετατρέψει ο Σεμπάστιαν Φέτελ την πίστα της Σουζούκα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε δημοσίευμά του το "sport-fm.gr".
Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull πανηγύρισε την τέταρτη συνεχόμενη πολ ποζίσιον στην πίστα της Ιαπωνίας και την τέταρτη τη φετινή χρονιά. Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ετοιμάζει αντεπίθεση, ώστε να υπερασπιστεί τον τίτλο του από τον πρωτοπόρο στη βαθμολογία, Φερνάντο Αλόνσο.
Με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις 29 βαθμοί ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν δείχνει διατεθειμένος να τα παρατήσει. Ο Γερμανός στον 15ο γύρο έχει την ευκαιρία να πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής τον Ισπανό πιλότο της Ferrari, ο οποίος στις κατατακτήριες δοκιμές πλασαρίστηκε στην έβδομη θέση.
Το ένα-δύο έκαναν οι «κόκκινοι ταύροι» στη Σουζούκα με τον Μαρκ Γουέμπερ να πλασάρεται δεύτερος. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος ωστόσο θα εκκινήσει με ποινή πέντε θέσεων, λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων.
Μεγάλος άτυχος ο Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος στον τελευταίο του γύρο έχασε τον έλεγχο της Lotus του με αποτέλεσμα να έχει έξοδο. Από το εν λόγω ατύχημα επηρεάστηκε και ο γύρος του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος αναγκάστηκε να κόψει ταχύτητα και τελικά να κάνει τον ένατο χρόνο.
Πολύ καλός ήταν εντός έδρας ο Καμούι Κομπαγιάσι. Ο νεαρός Ιάπωνας έδειχνε ανταγωνιστικός από την έναρξη των δοκιμών, στις οποίες έκανε τον τέταρτο χρόνο. Ωστόσο, εκμεταλλευόμενος την ποινή του Μπάτον θα εκκινήσει τρίτος.
Q1: Σουμάχερ in, Σένα out…
Με τις καιρικές συνθήκες να είναι οι κατάλληλες στην πίστα της Σουζούκα ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές. Οι ομάδες επέλεξαν να βγάλουν τους πιλότους τους αρχικά με τη σκληρή γόμα των ελαστικών της Pirelli, αφού πρόθεση τους ήταν αν πάνε στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών χωρίς να χρησιμοποιήσουν σετ ελαστικής γόμας.
Ωστόσο, αρκετοί ήταν οι πιλότοι που στο τέλος της διαδικασίας αναγκάστηκαν να μπουν με τη μαλακή γόμα, ώστε να κάνουν ένα γρήγορο γύρο που θα τους έδινε την πρόκριση στο Q2.
Την έκπληξη έκανε ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος μπήκε στο τέλος της περιόδου με τη σκληρή γόμα, παίρνοντας το εισιτήριο για τον επόμενο γύρο στο παρά πέντε. Το ίδιο τυχερός δεν στάθηκε ο Μπρούνο Σένα, ο οποίος στον γρήγορο γύρο του, βρήκε μπροστά του τον Ζαν Ερίκ Βερνιέ με αποτέλεσμα να μείνει εκτός.
Ταχύτερα από όλους «γύρισε» ο Ρομάν Γκροσεάν. Στον αντίποδα βρέθηκαν οι: Σένα (Williams), Κοβαλάινεν-Πετρόφ (Caterham), Γκλοκ-Πικ (Marussia), Ντε λα Ρόσα-Καρθικέγιαν (HRT).
Q2: Απογοήτευση για Mercedes…
Από νωρίς ξεκίνησε η δράση στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών με τους περισσότερους πιλότους να αφήνουν τα γκαράζ με την έναρξη της διαδικασίας. Τον ταχύτερο χρόνο στο Q2 έκανε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος γύρισε πιο γρήγορα και στην τρίτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών.
Απογοητευτική ήταν η απόδοση της Mercedes με τους Νίκο Ρόσμπεργκ και Μίκαελ Σουμάχερ να αποκλείονται. Εκτός τελικού στο παρά πέντε έμεινε ο Φελίπε Μάσα, ο οποίος είδε τον Ρομάν Γκροσεάν να τον… εκτοπίζει από τη δεκάδα στον τελευταίο του γύρο.
Οι υπόλοιποι πιλότοι που έμειναν εκτός είναι οι εξής: Μάσα (Ferrari), Σουμάχερ-Ρόσμπεργκ (Mercedes), Ρικιάρντο-Βερνιέ (Toro Rosso), Ντι Ρέστα (Force India).
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Φέτελ, Red Bull
2. Γουέμπερ, Red Bull
3. Μπάτον, McLaren
4.Κομπαγιάσι, Sauber
5. Γκροσεάν, Lotus
6. Πέρες, Sauber
7. Αλόνσο, Ferrari
8. Ραϊκόνεν, Lotus
9. Χάμιλτον, McLaren
10. Χούλκενμπεργκ, Force India
11. Μάσα, Ferrari
12. Ντι Ρέστα, Force India
13. Σουμάχερ, Mercedes
14. Μαλδονάδο, Williams
15. Ρόσμπεργκ, Mercedes
16. Ρικιάρντο, Toro Rosso
17. Βερνιέ, Toro Rosso
18. Σένα, Williams
19. Κοβαλάινεν, Caterham
20. Γκλοκ, Marussia
21. Ντε λα Ρόσα, HRT
22. Πικ, Marussia
23. Πετρόφ, Caterham
24.Καρθικέγιαν, HRT