Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έβαλε τέλος στην υπόθεση του τίτλου της Formula 1, παίρνοντας τη νίκη στο ινδικό γκραν πρι και ταυτόχρονα το τέταρτο συνεχόμενο πρωτάθλημά του, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το "sport-fm.gr".
Με τη δέκατη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα στην πίστα Buddh International που φιλοξενήθηκε το 16ο γκραν πρι της σεζόν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγύρισε τον τέταρτο συνεχόμενο Παγκόσμιο τίτλο του, τρεις αγώνες πριν την αυλαία της σεζόν.
Σε έναν αγώνα που την παράσταση έκλεψαν τα ελαστικά και η αλλαγή τους ο Γερμανός πιλότος έκανε το απόλυτο στην ινδική πίστα έχοντας τρεις στις τρεις νίκες.
Η χαρά για τη Red Bull είναι διπλή, αφού ήδη εξασφάλισε το τέταρτο συνεχόμενο πρωτάθλημα στους Κατασκευαστές.
Με αυτό το πρωτάθλημα ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε ο νεότερος πιλότος (26 ετών) που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο στην ιστορία της Formula 1, ενώ ισοφάρισε τον Χουάν Μανουέλ Φάτζιο στους τέσσερις συνεχόμενους τίτλους.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ στην Ινδία εκκίνησε από την πρώτη και μετά από δύο πιτ στοπ πέρασε ξανά στην κορυφή. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Νίκο Ρόσμπεργκ.
Η στρατηγική των ομάδων ήταν το κλειδί για τον αγώνα της Ινδίας, με τους περισσότερους πιλότους να κάνουν δύο πιτ στοπ.
Για ακόμη μία φορά εντυπωσιακός ήταν ο ρυθμός του Ρομάν Γκροσάν, ο οποίος τερμάτισε τρίτος, κερδίζοντας 14 θέσεις στον αγώνα, δεδομένου ότι εκκίνησε 17ος.
Στον αντίποδα βρέθηκε ο Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος στους τελευταίους γύρους έχασε πολλές θέσεις με τα ελαστικά του να τον εγκαταλείπουν, ο οποίος όχι μόνο έχασε τη θέση στο βάθρο, αλλά τερμάτισε έβδομος.
Σταθερή και πολύ καλή ήταν η απόδοση του Φελίπε Μάσα, ο οποίος μετά την εξαιρετική εκκίνηση που έκανε και τις δύο… επισκέψεις του στα πιτ είδε την καρό σημαία από την τέταρτη θέση.
Σε αντίθεση με τον Φελίπε Μάσα, καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τον έτερο πιλότο της Ferrari, Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος πλασαρίστηκε στην 11η θέση.
Ο Ισπανός στην εκκίνηση είχε επαφή με τον Μαρκ Γουέμπερ, μπήκε στα πιτ άλλαξε μπροστινή αεροτομή, ωστόσο στη συνέχεια του αγώνα αντιμετώπιζε προβλήματα, μένοντας τελικά εκτός δεκάδας.
Γκραν πρι για να διατηρήσει τη θέση του στην McLaren έκανε ο Σέρχιο Πέρες, ο οποίος ταυτόχρονα με την πολύ καλή απόδοση και διαχείριση των ελαστικών του κατά τη διάρκεια του αγώνα, στο τέλος κατάφερε να προσπεράσει και τον Λιούις Χάμιλτον και να πλασαριστεί πέμπτος.
Μεγάλος άτυχος του ινδικού γκραν πρι ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ, ο οποίος είδε την Red Bull να τον αφήνει στη μέση του γκριντ με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Με διαφορετική στρατηγική το δίδυμο της Force India είδε την καρό σημαία εντός δεκάδας με τον Πολ ντι Ρέστα να πλασάρεται όγδοος και ο Άντριαν Σούτιλ ένατος.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Φέτελ, Red Bull
2. Ρόσμπεργκ, Mercedes
3. Γκροσάν, Lotus
4. Μάσα, Ferrari
5. Πέρες, McLaren
6. Χάμιλτον, Mercedes
7. Ραϊκόνεν, Lotus
8. Ντι Ρέστα, Force India
9. Σούτιλ, Force India
10. Ρικιάρντο, Toro Rosso
11. Αλόνσο, Ferrari
12. Μαλδονάδο, Williams
13. Βερνιέ, Toro Rosso
14. Μπάτον, McLaren
15. Γκουτιέρες, Sauber
16. Μπότας, Williams
17. Τσίλτον, Marussia
18. Μπιανκί, Marussia
Εγκατέλειψαν:
1. Χούλκενμπεργκ, Sauber
2. Γουέμπερ, Red Bull
3. Πικ, Caterham
4. Φαν ντερ Γκάρντε, Caterham
Βαθμολογία οδηγών
1. Σεμπάστιαν Φέτελ 322
2. Φερνάντο Αλόνσο 207
3. Κίμι Ραϊκόνεν 183
4. Λιούις Χάμιλτον 169
5. Μαρκ Γουέμπερ 148
6. Νίκο Ρόσμπεργκ 144
7. Ρομάν Γκροσάν 102
8. Φελίπε Μάσα 102
9. Τζένσον Μπάτον 60
10. Πολ Ντι Ρέστα 40
11. Νίκο Χούλκενμπεργκ 39
12. Σέρχιο Πέρες 33
13. Άντριαν Σούτιλ 28
14. Ντάνιελ Ρικιάρντο 19
15. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ 13
16. Εστέμπαν Γκουτιέρες 6
17. Παστόρ Μαλδονάδο 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Red Bull 470
2. Mercedes 313
3. Ferrari 309
4. Lotus 285
5. McLaren 93
6. Force India 68
7. Sauber 45
8. Force India 32